Gå til hovedindhold

Valgportalen

Her kan du finde den information og de dokumenter, der skal bruges i forbindelse med afvikling af valg

19. aug. 2021

Indhold

    Regnearket til optælling af valget skal udfyldes på valgdagen og afleveres elektronisk til valgsekretariatet på valgaftenen. Du kan downloade det her fra siden og bruge det på din egen pc'er.

    Der vil løbende blive foretaget opdateringer på denne side og der lægges løbende ny information og dokumenter på portalen.

    OBS! OBS! DOKUMENTER VEDR. EU-valget 2024 lægges løbende på denne side. 

    Se Aftale om honorering (2021) stadig gældende for EUvalg 2024  

    Tiltrædelsesaftaler:

    Tiltrædelsesaftale Ergoterapeutforeningen

    Tiltrædelsesaftale Lederne

    Tiltrædelsesaftale FOA

    Tiltrædelsesaftale LFS

    Tiltrædelsesaftale Danmarks Lærerforening

    Tiltrædelsesaftale Musikskoleledere

    Tiltrædelsesaftale DSR

    Tilstrædelsesaftale DSR Lederforening

    Tiltrædelsesaftale Musikskolelærere

    Tiltrædelsesaftale BUPL

    Tiltrædelsesaftale KF

    Ældre aftaler:

    Se aftale 

    (Aftalen er dateret 7. september 2020 og underskrevet af organisationen i 2020/2021)

    OBS

    • Som fintæller skal du huske, at aftale med din leder, om du kan holde fri resten af dagen, efter fintællingen eller om du skal komme på tilbage på arbejdspladsen

    Det er muligt at brevstemme på biblioteket fra den 20. april 2022 til den 28. maj 2022.

    Brevstemme gennemgangen foregår forud for valget,  i kantinen på Rådhuset. Deltagere: 2 medlemmer af valgbestyrelsen, holdleder og holdlederassistent fra hvert afstemningssted samt folkeregisteret.

    Se Vejledningen Valgbestyrelsens gennemgang af brevstemmer her (EUvalg2024 - opdateret 29. april 2024)

     

    Her finde du flere forskellige vejledninger til hvordan du bruger de Digitale valglister.
    HUSK - at hvis systemet "går ned" skal du slippe tastaturet og straks ringe til IT-afdelingen på tlf. 6010 1203. Hvis det er selv programmet I ikke kan finde rundt i, så kontakt Birgitte Lund på 61300819.

    Roller på afstemningsstedet - PP - EUvalg 2024 - opdateret 6. maj 2024

    Vejledning på 4 sprog: Fødselsdato skal oplyses for at kunne stemme (Arabisk, Somalisk, Vietnamesisk og Tyrkisk)

    Øvrige: Kom godt I gang med Digitale Valglister - EUvalg24 - opdateret 28.maj 2024 (48 sider)

    Fintællingen for Kommunal- og regionalvalgene foregår mandag den 10. juni 2024 i Taastrup Idrætshaller, Hal G,  Parkvej 78, 2630 Taastrup. 

    OBS Vi mødes kl. 8.00 i Taastrup Idrætshaller. Der vil være morgenmad til alle

    Brev til administrative fintællere - EUvalg24 - opdateret 28. maj 2024

    Vejledning fintælling - EUvalg24 - opdateret 29. april 2024 

    Regneark til fintællingen udsendes af Økonomi. Regnearket anvendes både på valgdagen og efterfølgende til fintællingen.

    Folkeafstemning om afskaffelse af forsvarsforbeholdet 2022 er reguleret vi bestemmelser i Lov om Folketingsvalg. Love og bekendtgørelser samt anden information der er udsendt fra Indenrigsministeriet i forbindelse med afstemningen finder du på Indenrigsministeriets hjemmeside om valg.

    Indenrigsministeriets hjemmeside om valg - EUvalg2024 - opdateret 5. april 2024

    Læs desuden:

    Vejledning om  EUvalg 2024 - opdateret 5. april 2024

    Ministeriets valgordbog  

    Regneark til indberetning af stemmeprocenter fra afstemningsstederne i løbet at dagen

    Indberetning af stemmeprocenter, kl. 10.00, 12.00, 14.00, 16.00, 18.00 og 20.00 - send antal vælgere der har stemt på en mail til

     iim@albertslund.dk og plc@albertslund.dk

    HUSK at udfylde regnearket med afstemningsstedets navn samt oplysningerne fra afstemningsbogen om vælgerantal, antal stemmesedler samt antal brevstemmer.

    Regneark til indberetning af optælling på valgdagen og til fintællingen til download (udsendes også af Økonomi)

    Vejledning til afstemningsbog og undervisningseksempel på afstemningsbog (Korsbækeksempel)

    Send regnearkene til thomas.willumsen@albertslund.dk og til finn.dybro.andersen@albertslund.dk; når optællingen er slut på jeres afstemningssted og afvent godkendelse fra valgsekretariatet.

    Valgkoordineringsgruppen:

    Morten Michaelsen, mobil 21453694

    Lene Damborg Ibsen, mobil 23832071

    Pernille Carlsen, mobil 21373603

    Marie-Louise Lunderød (Malou), mobil 2724 5310

    Øvrige deltagere i valgsekretariatet:

    Valgsekretariatet

    Hanne Pedersen - bemanding...................................................... ......Lokal 6005 eller 2297 4272

    Dorthe Stærkær de la Motte – bemanding..................................... Lokal 6402 eller 26256529

    Thomas Willumsen – indberetning til KMD...................................... ...Lokal 7652 eller 5338 3102

    Lone Frisgaard – indberetning til KMD...........................................Lokal 6040 eller 2192 8551

     

    Finn Dybro Andersen – ansvarlig for fintællingen..............................Lokal 7620 eller 2911 9661

    Lars Kragh – fintælling....................................................................Lokal 7657 eller 2381 2400

    Ulla Brandt Lasson - ansvarlig for bespisningen................................ Lokal 6909 eller 2090 9449

     

    Alexander Dyrby - IT.............................................................................. Mobil 51975490 

     

    Poul Erik Gotfredsen – Betjentopgaver........................................... ...Mobil 2031 1393

    På valgdagene holder valgkoordineringsgruppen og størstedelen af valgsekretariatet til i mødelokale 1 og 2. 

    Sidst opdateret: 7. juni 2024