Valgportalen
Her kan du finde den information og de dokumenter, der skal bruges i forbindelse med afvikling af valg
Regnearket til optælling af valget skal udfyldes på valgdagen og afleveres elektronisk til valgsekretariatet på valgaftenen. Du kan downloade det her fra siden og bruge det på din egen pc'er.
Der vil løbende blive foretaget opdateringer på denne side og der lægges løbende ny information og dokumenter på portalen.
OBS! OBS! DOKUMENTER VEDR. EU-valget 2024 lægges løbende på denne side.
Se Aftale om honorering (2021) stadig gældende for EUvalg 2024
Tiltrædelsesaftaler:
Tiltrædelsesaftale Ergoterapeutforeningen
Tiltrædelsesaftale Danmarks Lærerforening
Tiltrædelsesaftale Musikskoleledere
Tilstrædelsesaftale DSR Lederforening
Tiltrædelsesaftale Musikskolelærere
Ældre aftaler:
(Aftalen er dateret 7. september 2020 og underskrevet af organisationen i 2020/2021)
OBS
- Som fintæller skal du huske, at aftale med din leder, om du kan holde fri resten af dagen, efter fintællingen eller om du skal komme på tilbage på arbejdspladsen
Det er muligt at brevstemme på biblioteket fra den 20. april 2022 til den 28. maj 2022.
Brevstemme gennemgangen foregår forud for valget, i kantinen på Rådhuset. Deltagere: 2 medlemmer af valgbestyrelsen, holdleder og holdlederassistent fra hvert afstemningssted samt folkeregisteret.
Se Vejledningen Valgbestyrelsens gennemgang af brevstemmer her (EUvalg2024 - opdateret 29. april 2024)
Her finde du flere forskellige vejledninger til hvordan du bruger de Digitale valglister.
HUSK - at hvis systemet "går ned" skal du slippe tastaturet og straks ringe til IT-afdelingen på tlf. 6010 1203. Hvis det er selv programmet I ikke kan finde rundt i, så kontakt Birgitte Lund på 61300819.
Roller på afstemningsstedet - PP - EUvalg 2024 - opdateret 6. maj 2024
Vejledning på 4 sprog: Fødselsdato skal oplyses for at kunne stemme (Arabisk, Somalisk, Vietnamesisk og Tyrkisk)
Aktivitetsbeskrivelse - EUvalg24 - opdateret 28. maj 2024 - Digital valgliste
Vejledning til valgbordet - EUvalg24 - opdateret 28. maj 2024 - Digital valgliste
Minivejledning til valgbordet - gældende - EUvalg24 - opdateret 28. maj 2024 - Digital valgliste
Nødberedskab - gældende -EUvalg2024 - Procedure
Øvrige: Kom godt I gang med Digitale Valglister - EUvalg24 - opdateret 28.maj 2024 (48 sider)
Fintællingen for Kommunal- og regionalvalgene foregår mandag den 10. juni 2024 i Taastrup Idrætshaller, Hal G, Parkvej 78, 2630 Taastrup.
OBS Vi mødes kl. 8.00 i Taastrup Idrætshaller. Der vil være morgenmad til alle
Brev til administrative fintællere - EUvalg24 - opdateret 28. maj 2024
Vejledning fintælling - EUvalg24 - opdateret 29. april 2024
Regneark til fintællingen udsendes af Økonomi. Regnearket anvendes både på valgdagen og efterfølgende til fintællingen.
Ombytning af stemmesedler - EUvalg2024 - opdateret 2. april 2024
Rollefordelingsskema - EUvalg2024 - opdateret 2. april 2024
Vejledning Afstemningssted - EUvalg2024 - opdateret 6. juni 2024
Holdledertale (forslag) - EUvalg2024 - opdateret 29. april 2024
Valgstyrerformandens åbne og lukke tale - EUValg2024 - opdateret 6. maj 2024
Opslag til stemmerummet: vejledning om stemmeafgivning - EUvalg2024 - opdateret 6. maj 2024
Opslag til stemmerummet: Ombytning af stemmesedler - EUvalg2024 - opdateret 5. april 2024
Vejledningen for gennemgang af brevstemmer - se vejledning for afstemningssted ovenfor
Bedømmelse af stemmesedler - EUvalg2024 - opdateret 29. maj 2024
Vejledning til Digital valgliste og vejledninger til valgbord - se emnet ovenfor
Folkeafstemning om afskaffelse af forsvarsforbeholdet 2022 er reguleret vi bestemmelser i Lov om Folketingsvalg. Love og bekendtgørelser samt anden information der er udsendt fra Indenrigsministeriet i forbindelse med afstemningen finder du på Indenrigsministeriets hjemmeside om valg.
Indenrigsministeriets hjemmeside om valg - EUvalg2024 - opdateret 5. april 2024
Læs desuden:
Regneark til indberetning af stemmeprocenter fra afstemningsstederne i løbet at dagen
Indberetning af stemmeprocenter, kl. 10.00, 12.00, 14.00, 16.00, 18.00 og 20.00 - send antal vælgere der har stemt på en mail til
iim@albertslund.dk og plc@albertslund.dk
HUSK at udfylde regnearket med afstemningsstedets navn samt oplysningerne fra afstemningsbogen om vælgerantal, antal stemmesedler samt antal brevstemmer.
Regneark til indberetning af optælling på valgdagen og til fintællingen til download (udsendes også af Økonomi)
Vejledning til afstemningsbog og undervisningseksempel på afstemningsbog (Korsbækeksempel)
Send regnearkene til thomas.willumsen@albertslund.dk og til finn.dybro.andersen@albertslund.dk; når optællingen er slut på jeres afstemningssted og afvent godkendelse fra valgsekretariatet.
Valgkoordineringsgruppen:
Morten Michaelsen, mobil 21453694
Lene Damborg Ibsen, mobil 23832071
Pernille Carlsen, mobil 21373603
Marie-Louise Lunderød (Malou), mobil 2724 5310
Øvrige deltagere i valgsekretariatet:
Valgsekretariatet
Hanne Pedersen - bemanding...................................................... ......Lokal 6005 eller 2297 4272
Dorthe Stærkær de la Motte – bemanding..................................... Lokal 6402 eller 26256529
Thomas Willumsen – indberetning til KMD...................................... ...Lokal 7652 eller 5338 3102
Lone Frisgaard – indberetning til KMD...........................................Lokal 6040 eller 2192 8551
Finn Dybro Andersen – ansvarlig for fintællingen..............................Lokal 7620 eller 2911 9661
Lars Kragh – fintælling....................................................................Lokal 7657 eller 2381 2400
Ulla Brandt Lasson - ansvarlig for bespisningen................................ Lokal 6909 eller 2090 9449
Alexander Dyrby - IT.............................................................................. Mobil 51975490
Poul Erik Gotfredsen – Betjentopgaver........................................... ...Mobil 2031 1393
På valgdagene holder valgkoordineringsgruppen og størstedelen af valgsekretariatet til i mødelokale 1 og 2.
Her kan du blandt andet finde valgtal for tidligere valg og afstemninger.
Politiets anbefalinger i forbindelse med trussel mod valgsteder - FV22 - opdateret 10. oktober 2022
Albertslund Indefra
I serien Albertslund Indefra er medarbejderne i Albertslund Kommune i centrum. I videoer møder du forskellige medarbejdere, som fortæller om deres oplevelser af at være medarbejder i Albertslund Kommune og hvad der driver dem i deres arbejde.
Én kommune - én organisation
Albertslund er den bæredygtige by for børnene, det grønne og fællesskaber. Det er vores vision. Vi er stolte af vores kommune, vores opgave og vores indsats. Vi er én kommune og én organisation. Det er også navnet på vores styringskoncept, som du kan læse mere om her på medarbejdersiden.