Gå til hovedindhold

Hvorfor skal vi tidsregistrere?

Læs her hvilken lov, der ligger til grund for, at der nu skal tidsregistreres m.m.

25. sep. 2024
  • Læs op

Indhold

    I januar 2024 ratificerede (læs; godkendte) Folketinget en ny EU-lov om, at alle arbejdstagere har pligt til at registrere deres reelle arbejdstid.

    Loven trådte i kraft i Danmark den 1. juli 2024. I juni besluttede chefforum, at specifikke arbejdspladser/afdelinger prøvede at tidsregistrere sommeren over for at samle erfaringer til resten af kommunen.

    I midten af august besluttede chefforum på den baggrund, at alle medarbejdere i kommunen fra 1. oktober skal begynde at tidsregistrere.

    Principperne for tidsregistrering i Albertslund Kommune er et dynamisk dokument, der ændres og opdateres efterhånden som vi får flere erfaringer, eller hvis der bliver truffet relevante afgørelser på området. Hvis du synes der mangler noget, så send en mail til Økonomi & Stab 

    Læs om principperne for tidsregistrering i Albertslund Kommune

     

    Sidst opdateret: 17. oktober 2024