Gå til hovedindhold

Personalegoder

Læs om personalegoder såsom sommerhuse, DSB erhvervskort, tilbud om skærmbriller og sundhedstilbud.

Indhold

    Sundhedstilbud

    Albertslund Kommune har en feriefond, hvorigennem alle ansatte har mulighed for at leje et sommerhus i en uge, en weekend eller blot i et par dage.

     

    Har du og din familie behov for en oplevelse eller et par dage på langs, så tjek mulighederne på Feriefondens hjemmeside.

    Albertslund Kommune har en feriefond, hvorigennem alle ansatte har mulighed for at leje et sommerhus i en uge, en weekend eller blot i et par dage. Det tilbud er der hvert år mange, der nyder godt af. Enten til ren afslapning en varm sommerdag eller som udgangspunkt for at tage ud og opleve den danske natur.

    Feriefonden har i alt fire huse fordelt på Sjælland, Langeland og Als. Alle husene ligger nær skov og strand og er forsynet med alt nødvendigt udstyr. Husene kan udlejes sommer og vinter, og bestiller man i god tid, er der næsten altid mulighed for at leje det på det ønskede tidspunkt.

     

    Feriehusene administreres af Feriefonden for Albertslund Kommune. Sekretariatet er knyttet til fondes formand. 

    Du kan hente mere information eller bestille på Feriefondens hjemmeside.

    Vil du gerne stoppe med at ryge, har du ondt i skulder og nakke, eller hvad med at tage en tur i Albertslund Svøm & Fitness med kollegerne?

    Albertslund Kommune vil gerne bakke op om medarbejdernes sundhed. Det gælder både sundhedstilbud, som du kan benytte alene i din fritid, og tiltag hvor der er mulighed for at kombinere socialt samvær med dine kolleger med sjove aktiviteter.

    Her kan du læse om forskellige indsatser, som kommunen tilbyder dig som medarbejder:

    Albertslund Svøm & Fitness
    Få 30 % rabat, når du købet et 3 måneders kort til Albertslunds svømmehal, sauna og fitnesscenter.

    Dokumentation på ansættelsen - Medbring seneste lønseddel samt billedlegitimation, når du skal købe kortet eller have det fornyet.

    Spørgsmål til ordningen kontakt da Berit Madsen, Albertslund Svøm & Fitness, tlf. 43 68 72 82, berit.madsen@albertslund.dk

    Albertslund Svøm & Fitness
    Nyvej 9, 2620 Albertslund

    DHL-Stafet
    Læs mere om og deltag i DHL-Stafetten når tiden nærmer sig. DHL-stafetten løber afsted i Fælledparken i slutningen af august/starten af september hvert år.

    Vi cykler til arbejde
    Hvert år er der mulighed for at deltage i kampagnen "Vi cykler til arbejde".Det bliver annonceret når vi nærmer os - det løber af stablen i maj hvert år.

    Eller lån en cykel 
    Til møder i cykelafstand fra Rådhuset udlånes der elcykler til transport. Der udlånes også foldecykler som kan tages med i S-toget til den sidste tur af rejsen, hvis mødet holdes uden for kommunen. Elcykler og foldecykler bookes i Outlook.

    Motionsrum på rådhuset
    Styrketræning eller spinning for ansatte på rådhuset.

    Rummet er åbent for alle ansatte på Rådhuset.

    Brug rummet med omtanke, pas på jer selv OG materiellet. Og husk - vi driver det selv. Vær derfor aktiv med hensyn.

    Der er ordensregler. Vær især opmærksom på, at du kun må gå ind i motionsrummets aktive område iført sko/tøj til sportsbrug. Og husk: musikanlægget skal bruges fornuftigt. I arbejdstiden sidder der arbejdssomme kolleger lige oven over - det SKAL der tages hensyn til.

    Der er etableret adgangskontrol på indgangsdøren til motionsrummet, så HUSK jeres adgangsbrik.

    Massage
    Få massage i Sundhedshuset torsdage i lige uger for kun 250 kroner.

    Albertslund Kommune har indgået en aftale med massør Tine Wilms fra PÅ BRIKSEN 

    PÅ BRIKSEN er at finde på torsdage i lige uger, i Sundhedshuset, Skolegangen 1, lokale 1023. kl. 11.00-16.30

    Pris 250 kr. for 25 min. massage (normalprise 290)

    Læs mere om Tine Wilms og hvordan du booker tid

    Rygestopkursus
    Nu har du mulighed for at kvitte smøgerne med et gratis rygestopkursus.

    Vil du være røgfri? Albertslund Kommune tilbyder i samarbejde med Albertslund Apotek alle medarbejdere et gratis rygestopkursus.

    Du kan vælge mellem to kursusformer:

    Gruppebaseret rygestop: Kurset afholdes i grupper med ca. 10 personer, som mødes 5 gange af 2 timers varighed. Individuelt rygestop: Kurset afholdes som 5 individuelle samtaler af 20 minutters varighed.

    Rygestopkurserne gennemføres på Albertslund Apotek. Kurserne tilbydes både på dansk, engelsk, tyrkisk, kurdisk, hindi og urdu.

    Hvis I er nogle kollegaer, som ønsker at kvitte smøgerne samtidig, så tilrettelægges kurset, så I kan gå til rygestop sammen.

    Tilmelding foregår ved at kontakte apoteket på mail: apotektet@albertslundapotek.dk, på tlf: 4364 8590 eller ved personlig henvendelse.

    Influenzavaccination

    Albertslund Kommune tilbyder hvert år en gratis influenzavaccination til alle ansatte. Tilbuddet gælder vaccination udført af Danske Lægers Vaccinations Service på det sted og de tidspunkter, der fremgår af nedenstående.

    Hvem kan blive vaccineret?

    Alle ansatte over 18 år i Albertslund Kommune kan benytte sig af tilbuddet om gratis vaccination.

    Der gives ikke vikardækning, kørselsgodtgørelse eller andet i forbindelse med vaccinationen. Som den afgørende hovedregel finder vaccinationen sted på et tidspunkt, hvor den enkelte medarbejder ikke har undervisning, tilsyn eller lignende - det vil typisk være i medarbejderens fritid.

    Der er nogle mennesker, som ikke må lade sig vaccinere. Dette gælder f.eks. hvis du er allergisk over for fødevarer som æg og kylling eller hvis du er multiallergiker.

    Hvor og hvornår?

    Vaccinationerne foregår på følgende datoer og tidspunkter:

    Onsdag den 27. oktober 2021 kl. 08.00-13.00 i mødelokale ”Udsigten” på 2. sal i Sundhedshuset Albertshøj – Stationsporten 4 (hvis i bil parkering Skolegangen 1 eller under Kvickly)

    Mandag den 1. november 2021 kl. 08.00-16.00 i mødelokale ”Udsigten” på 2. sal i Sundhedshuset Albertshøj – Stationsporten 4 (hvis i bil parkering Skolegangen 1 eller under Kvickly)

    Mandag den 8. november 2021 kl. 13.00-17.00 i mødelokale ”Udsigten” på 2. sal i Sundhedshuset Albertshøj – Stationsporten 4 (hvis i bil parkering Skolegangen 1 eller under Kvickly)

    Du skal booke tid på forhånd, via. et link på fremsendt mail og møde op i et af de nævnte tidsrum, og så kommer du til efter først til mølle-princippet. Selve vaccinationen tager ikke mere end et par minutter. Du vil blive bedt om din underskrift og om at oplyse cpr. nr. og arbejdssted. Oplysningerne anvendes som dokumentation for Danske Lægers Vaccinations Service i forbindelse med afregning med Albertslund Kommune.

    Bemærk, at hvis du aftaler at blive vaccineret en anden dag end de ovenfor nævnte, så er din vaccination for egen regning.

    Herunder følger et link til de tre arrangementer

    https://arrangement.minvaccination.dk/home/firmbooking?groupcode=albertslundkommune2021668

    Hvis du er leder, må du gerne formidle tilbuddet til medarbejdere, der evt. ikke tjekker mails/medarbejdersiden så ofte.

    Albertslund kommune har en firmaaftale med SATS.

     

    Via din ansættelse i Albertslund kommune kan du nu træne til firmapris i SATS.

    Sådan kommer du i gang

    • Gå ned i dit lokale SATS
    • Medbring din sidste lønseddel
    • Så hjælper personalet dig godt i gang

    Du skal oplyse rabatkoden 400p1407

    Der er et oprettelsesgebyr på 299,00 kr.

    Ordningen gælder for både medarbejder og ledsagere. Hvis du ønsker at benytte ledsager ordningen skal den ansatte med i centeret ved oprettelsen.

    Medlemskabet koster listeprisen -20% rabat

    Har du brug for skærmbriller, arbejds- eller sikkerhedsbriller? Så kan du læse proceduren for, hvordan du får dem her. 

    Albertslund Kommune har indgået samarbejde med FAIR erhvervsoptik omkring syn, og skærmbrille behov.
    Køb af skærmbriller, arbejds- og sikkerhedsbriller sker gennem Synoptik. Som noget nyt dækker aftalen ligeledes Sikkerheds- og arbejdsbriller.

    FAIR erhvervsoptik bruger ½ time til hver gennemgang/opmåling på arbejdspladsen, og er i kommunen hver 6 uge. Hastesager hjælpes online og information vil følge. For uddybende spørgsmål kan der ringes på 70 203 206.

    Book selv tid via linket her: Tidsbestilling | Fair Erhvervsoptik

    Sidder du med udfordringer vil konsulenten besøge dig ved dit skrivebord og gennemgå:

    - Grundergonomisk tilretning af din arbejdsplads. Bord, stol, mus, skærmhøjder og placering mv. Nogle af de typiske gener ved en uhensigtsmæssig indretning af arbejdspladsen vil være hovedpine og ondt i nakken.

    - Blænding og belysning ved skrivebordet

    - Opmåling af arbejdspladsen med henblik på evt. skærmbriller

    - Screening af synet ved din skærm

     

    De typiske gener der hjælpes med at få løst er:

    - Hovedpine forårsaget af synet (pande og kæbe samt bag øjne)

    - Ondt i nakken

    - Tørre øjne

     

    Bemærk:

    1. Konto 6: (Alle ansatte på Rådhuset og Jobcenter) Her er rekvisitionen på forhånd underskrevet. Andre lokationer er det leder der underskriver. Indenfor 24 timer fra afsendelse af tidsbestillingsformular, vil du modtage et forslag til besøg.
    2. Synstest til kontrol af dine nye skærmbriller.
    3. Rekvisitionen sendes straks efter besøget og medbringes til Synoptik. Den er gældende i 3 måneder.
    4. Ved ønske om dyrere stel, betales difference af medarbejderen selv i butikken. Aftalebeløbet faktureres via EAN til Kommunen.

    Du kan som medarbejder i Albertslund Kommune handle med rabat hos Borg & Bigum.

     

    Som ansat i Albertslund Kommune kan du handle med rabat hos Borg & Bigum.

    Borg & Bigum er ”bosat” i Albertslund og er en af Danmarks førende firmagaveleverandører, og shoppen indeholder et stort og eksklusivt udvalg af lækre mærkevarer til favorable priser.

    En masse lækre nyheder og inspiration fra de store danske designbrands indenfor blandt andet hus, have, elektronik, travel og børn.

    Når du handler hos Borg & Bigum, handler du som privat person. Alle køb er derfor uvedkomne for Albertslund Kommune.

    Sådan fungerer det
    Gå ind på denne internetadresse: https://www.borgbigumshop.dk/login  

    Du kan oprette dig og få et kodeord med det samme. 

    Vælg de produkter du ønsker at købe.

    Du taster selv navn og adresse, og din bestilling bliver sendt i løbet af 1-2 hverdage.

    Tilbud til dig der tager bus, tog, Metro eller S-tog til arbejde.

    Alle månedslønnede medarbejdere i Albertslund Kommune tilbydes nu DSB Erhvervskort som en bruttolønsordning.

    Det er en ordning, hvor medarbejdere, der benytter sig af offentlig transport til og fra arbejde kan få kortet betalt via træk i bruttolønnen. På den måde undgår medarbejderen at betale skat af pendlerkortet.

    Kan det betale sig? Du kan beregne, om det kan betale sig for dig på denne hjemmeside - www.workplus.dk.

    Tilmelding til ordningen kan ske hvert kvartal:
    Kort start den 1/4 - frist for tilmelding 3. sidste arbejdsdag i februar
    Kort start den 1/7 - frist for tilmelding 3. sidste arbejdsdag i maj
    Kort start den 1/10 - frist for tilmelding 3. sidste arbejdsdag i august
    Kort start den 1/1 - frist for tilmelding 3 sidste arbejdsdag i november

    Vær opmærksom på, at bindingen er gældende for 12 måneder.

    Din faglige organisation skal sige ok
    Aftalen kan kun indgås, hvis din faglige organisation og den lokale afdeling/TR siger ok til, at deres medlemmer kan indgå en bruttolønsordning. Du kan se hvilke faglige organisationer, der har sagt ok til aftalen.

    Befordringsfradraget bortfalder
    Hvis du tilmelder dig ordningen bortfalder muligheden for at få befordringsfradrag. Det betyder dog intet, hvis du har mindre end 24 kilometer frem og tilbage til arbejdet, idet der ikke gives befordringsfradrag ved denne afstand.

    Privat brug af erhvervskortet
    Kortet er primært et erhvervskort dvs. transport til og fra arbejde. Det vurderes dog, at 8 ture pr. måned (96 ture om året) er ok. Bruger du kortet til privat kørsel i et større omfang, er du selv ansvarlig for at indberette det til SKAT.

    Du tilmelder dig her - www.workplus.dk

    Brugernavn: 00613711
    Password: albertslund

    Sådan udfyldes tilmeldingen:

    Stamkortnummer udfyldes kun, hvis du i forvejen har et DSB periodekort/månedskort*.
    Personlige oplysninger og zoner eller fra/til udfyldes
    Startdato udfyldes - se startdatoer øverst på siden
    Vedhæft et vellignende elektronisk pasfoto (ikke nødvendigt, hvis du i forvejen har et DSB periodekort/månedskort). Pasfotoet kan ikke sendes pr. post til DSB.
    Du vil modtage dit erhvervskort med posten inden det træder i kraft.

    * Har du allerede et DSB periodekort/månedskort skal du SELV sørge for at opsige ordningen. Fristen for afmeldingen af DSB periodekort/månedskort er løbende måned + 30 dage.

    Du skal afmelde abonnementsservice pr. mail til abonnementsservice@dsb.dk. I mailen angives navn, adresse og cpr.nummer og det oplyses, at der er bestilt et DSB Erhvervskort.

    Opsigelse af erhvervskortet
    Aftalen er bindende for en periode på 12 måneder. Aftalen kan kun opsiges midt i en periode, hvis du fratræder din stilling i Albertslund Kommune, flytter,skal på barsel eller får orlov, se nedenfor.

    Kommunen kan opsige aftalen med dig, såfremt du bliver opsagt fra din stilling i Albertslund Kommune, eller hvis din faglige organisation opsiger den centrale eller lokale aftale, der er indgået, da kommunen så ikke har ret til at videreføre aftalen med dig. I begge tilfælde skal det ske med et varsel på to måneder. Ved varslets udløb skal erhvervskortet sendes til: Albertslund Kommune, Nordmarks Allé, 2620 Albertslund.

    Ordningen kører automatisk videre, hvis du ikke opsiger dit erhvervskort til udløbet af bindingsperioden. Ønsker du ordningen opsagt efter den igangværende bindingsperiode, sendes en mail til dsb@albertslund.dk med angivelse af navn og stamkortnummer. Opsigelsen skal ske senest 2 måneder inden kortet udløber.

    Undtagelser til bindingen på 12 måneder

    1. Fratræden
    Opsigelse i forbindelse med fratræden sker ved, at du sender en mail til dsb@albertslund.dk med teksten opsigelse -navn, stamkortnummer og dato for fratræden. Opsigelse af kortet skal ske med løbende måned plus 30 dage før fratrædelse. Efter din sidste arbejdsdag sendes erhvervskortet til: Albertslund Kommune, Nordmarks Allé, 2620 Albertslund.

    NB! Vær opmærksom på, at hvis du ikke sender kortet retur til kommunen, vil du få en regning på restbeløbet for kortet.

    2. Barsel
    Ved barsel kan erhvervskortet opsiges med virkningen fra udgangen af den måned, hvor du går på barsel. Send en mail til dsb@albertslund.dk med angivelse af navn og stamkortnummer, samt oplysning om hvornår barslen starter. Opsigelsen skal ske senest 2 måneder, inden barslen påbegyndes.

    Efter din sidste arbejdsdag før barslen sendes erhvervskortet til: Albertslund Kommune, Nordmarks Allé, 2620 Albertslund.

    NB! Vær opmærksom på, at hvis du ikke sender kortet retur til kommunen, vil du få en regning på restbeløbet for kortet.

    3. Orlov
    Hvis du får bevilget orlov af din leder, har du også mulighed for at opsige erhvervskortet. Opsigelsen skal ske via mail til dsb@albertslund.dk med angivelse af navn og stamkortnummer, samt oplysning om hvornår orloven starter. Opsigelsesfristen er løbende måned plus 30 dage.

    Efter din sidste arbejdsdag før orloven sendes erhvervskortet til: Albertslund Kommune, Nordmarks Allé, 2620 Albertslund.

    NB! Vær opmærksom på, at hvis du ikke sender kortet retur til kommunen, vil du få en regning på restbeløbet for kortet.

    4. Flytning

    Hvis du flytter i perioden, og kortets pris bliver billigere, opsiger du erhvervskortet ved at sende en mail til dsb@albertslund.dk med teksten flytning og angivelse af navn, stamkortnummer og dato for flytning. Opsigelsesfristen er løbende måned plus 30 dage. Efterfølgende bestiller du et nyt erhvervskort der træder i kraft, når det nuværende ehvervskort udløber.

    Hvis du skal flytte og kortets pris blivere dyrere, henvender du dig på en DSB Station og får udstedt et nyt stamkort. Efterfølgende sender du en mail til dsb@albertslund.dk med teksten flytning - navn, adresse, nyt stamkortnummer og hvilke zoner erhvervskortet nu skal gælde i. Du vil efterfølgende modtage det nye værdiindlæg med posten.

    Skal du slet ikke bruge dit pendlerkort længere grundet flytning, opsiger du erhvervskortet ved at sende en mail til dsb@albertslund.dk med teksten flytning og angivelse af navn, stamkortnummer og dato for flytning. Opsigelsesfristen er løbende måned plus 30 dage.

    Husk at sende det opsagte kort/værdiindlæg til Albertslund Kommune, Nordmarks Allé, 2620 Albertslund. Ellers vil du fortsat skulle betale for kortet.

    Mistet kort
    Har du tabt dit kort, skal du henvende dig på en DSB Station for at få udstedt et nyt stamkort. Du skal medbringe et pasfoto til det nye stamkort. Efterfølgende sender du en mail til dsb@albertslund.dk med teksten tabt kort - navn, adresse, nyt stamkortnummer. Du vil efterfølgende modtage det nye værdiindlæg med posten.

    Øvrige fordele
    DSB Erhvervskort kan kombineres med City-Pas og S-more. Læs mere på www.dsb.dk/s-tog. Aftalen er bindende for en periode på 12 måneder. Aftalen kan kun opsiges midt i en periode, hvis du fratræder din stilling i Albertslund Kommune. Opsigelse i forbindelse med fratræden sker DSB Erhvervskort kan kombineres med City-Pas og S-more.

    Yderligere spørgsmål
    Har du yderligere spørgsmål til ordningen, så kontakt Paul Schrøder-Nielsen fra DSB på tlf. 24 68 42 75.

    Få 10% rabat på blomsterkøb i Nicoline Blomster i Albertslund Centrum.

     

    Ejeren af Tuana Blomster har overtaget Nicoline Blomster i Albertslund Centrum.

    I den forbindelse er der lavet en rabataftale med Nicoline Blomster. Her får du fremadrettet 10% i rabat på alle blomsterkøb som ansat i Albertslund Kommune. Husk blot at oplyse, at du kommer fra Albertslund Kommune.