Gå til hovedindhold

Registrering i fraværssystemet

Registreringen i fraværssystemet et meget vigtig. Det er den enkelte leders ansvar.

13. sep. 2021
  • Læs op

Indhold

    Registeringen af sygefravær er afgørende for, at den enkelte leder får adviser i forbindelse med medarbejderes sygefravær. Der sendes adviser, når en medarbejder har haft:

    • 2 dages fortløbende fravær
    • 6 dages forløbende fravær
    • 12 dages fortløbende fravær
    • 3 sygeperioder indenfor 180 dage
    • 15 sygedage indenfor 365 dage
    • 28 sammenhængende sygedage

     

    Registreringen betyder noget bl.a. i forhold til:

    •Et generelt overblik over omfanget af sygefraværet
    •Muligheden for at få dagpenge fra den kommune, medarbejderen bor i
    •Som grundlag for en sygefraværssamtale
    •Som grundlag for en eventuel afskedigelse på grund af den måde, sygdommen virker på driften på
    •Som grundlag for statistik
    •Som et barometer for trivslen og som grundlag for at lave en målrettet indsats

    Sidst opdateret: 10. maj 2022