Anmeldelse af valg som FTR, TR, AMR, arbejdsmiljøleder eller MEDrepræsentant
Vi skal altid kunne vise en liste over samtlige tillidsvalgte i Albertslund Kommune. Det gælder både for FTR, TR, AMR, arbejdsmiljøledere og MEDrepræsentanter
Lederens opgaver i forbindelse med valg af tillidsvalgte
Som leder skal du sikre, at alle ændringer i forhold til valg af tillidsvalgte på din arbejdsplads bliver registreret korrekt hos HR & Løn. Det gælder både fælles tillidsrepræsentanter (FTR), tillidsrepræsentanter (TR), arbejdsmiljørepræsentanter (AMR), Arbejdsmiljøleder og MED-repræsentanter.
Da både FTR, TR og AMR modtager tillæg for sin opgave er det vigtigt, at du også sørger for at give besked til HR & Løn, når et tillæg skal ophøre. Det gør du ved at skrive en mail til okonomiogstab@albertslund.dk
Mailen skal indeholde oplysninger om, hvem der ikke længere skal modtage tillæg som tillidsvalgt, altså:
- navn på medarbejderen
- cpr.nummer
- ansættelsessted
- dato for tillæggets ophør
Du skal også sikre, at HR & Løn i forbindelse med nyvalg af tillidsvalgte på din arbejdsplads, bliver informeret om hvem der er valgt og til hvilken rolle de er valgt, så eventuelle tillæg kan oprettes. Det gør du ved at bede den valgte medarbejder/leder om at udfylde nedenstående blanket.
Hvis du har spørgsmål til dette, bedes du en mail til HR & Løn okonomiogstab@albertslund.dk
Medarbejderens og arbejdsmiljølederens rolle ved valg til en tillidspost
Hvis du er valgt til enten FTR, TR, AMR, Arbejdsmiljøleder eller MED-repræsentant skal HR & Løn bruge en række oplysninger fra dig, så vi hele tiden har en opdateret liste over hvem der er tillidsvalget i Albertslund Kommune.
Ud over, at registreringen er et krav i Rammeaftale om medindflydelse og medbestemmelse, så er det også denne liste vi bruger, når KommuneMED eller andre ønsker at give informationer eller tilbud videre til tillidsvalgte samt til at sikre, at du som FTR, TR eller AMR modtager tillæg for dit arbejde.
Du skal udfylde denne blanket Registrering af tillidsvalgte i Albertslund Kommune
Oplysningerne bliver automatisk registreret i en Forms Database, som HR & Løn følger op på løbende.
Hvis der er ændringer i dine oplysninger, bedes du udfylde blanketten igen.
Hvis du har spørgsmål til dette, bedes du en mail til HR & Løn okonomiogstab@albertslund.dk
JBN