Kritiske Systemnedbrud
Ved kritiske nedbrud indenfor de aftalte systemer (se listen længere nede) kan IT vagten kontaktes for udbedring.
IT vagtordning.
Vær opmærksom på at aftalen om it-rådighedsvagt kun omfatter de aftalte kritiske systemer, og man derfor ikke kan benytte aftalen til andre, mindre kritiske hændelser.
I tilfælde af hændelser på andre systemer end de nævnte, henvises til normal It-support inden for almindelig arbejdstid.
Vagttelefonen har telefonnummer 60 10 12 03
Hvem kan kontakte IT-vagten i tidsrummet 17.00 – 08.00?
Pr. 1. oktober 2021 kan følgende medarbejdere/funktioner anvende rådighedsvagtordningen:
- Kommunens ledelse på følgende niveauer: Borgmester, direktører og afdelingschefer.
- Medarbejdere, der er ansvarlige for de nævnte systemer, såfremt disse systemer fejler uden for almindelig arbejdstid, og det vurderes, at fejlsøgning ikke kan vente til førstkommende hverdag inden for almindelig kontortid.
- Medarbejdere, der er ansvarlig for at få løst en opgave, som ikke kan udskydes til en hverdag indenfor almindelig arbejdstid, fx oprettelse af en vikar, der med kort varsel skal på arbejde i hjemmeplejen, eller en sag der har en nærtforestående deadline til det politiske system.
Hvilke systemer indgår i aftalen som kritiske systemer, som rådighedsvagten kan og skal agere på ved nedbrud?
Pr. 1. oktober 2021 er det følgende systemer at betragte som kritiske:
- SBSYS - ESDH.
- Cura - Omsorgssystem.
- Netværket (Core, knudepunkter etc.)
- Citrix Cloud (Ved generelt nedbrud af Citrix Cloud Services)
- Nødkaldssystemet (Composio-system).
- Vikaroprettelser