Gå til hovedindhold

Vejledninger til OPUS Debitor

I forbindelse med oprettelse af faktura, er det vigtigt, at alle felter er udfyldt korrekt.

Indhold

    Vigtigheden i at indberetningen er korrekt fra start
    Opkrævningen arbejder med de rigtige data. Det er specielt i forhold til, hvis der ikke bliver betalt rettidigt. Vi har derfor behov for, at perioden og stiftelsesdatoer er korrekte. Endnu vigtigere er det, hvis almindelige rykkere ikke er nok, så overtager Skat inddrivelsen. Skat kan vælge at stoppe inddrivelsen, hvis de ser, at en kommune ikke foretager korrekt indberetning, som gør, at de foretager ulovlig inddrivelse. Ulovlig inddrivelse var det, som satte en stopper for Skats inddrivelse for en periode.

    Stiftelsesdato
    Den dato, hvor borgeren/virksomheden faktisk kunne forvente at modtage en regning. Så stiftelsesdatoen er ikke "bare" den dag, man opretter fakturaen, hvis man afventer flere måneder med oprettelsen.

    Perioden
    Den periode, som regningen vedrører.

    Flere regninger
    Hvis der er forskellige perioder og stiftelsesdatoer, skal der oprettes flere fakturaer. Husk, hvis man opretter flere faktura samme dag, så skal "nr. i basissystem" være forskellige.

    Vejledninger
    Se eventuelle vejledninger

    Spørgsmål
    Hvis der er spørgsmål, kan man kontakte Tenna Richter Andersen på 43686348 eller på mail tra@albertslund.dk

     

     

    Vejledning til, hvordan du opretter en regning i OPUS Faktura.

     

    Vejledning til, hvordan du opretter en regning via rollebi i OPUS Faktura

     

    Supplement til hvordan du opretter en faktura i OPUS Faktura ved årsskiftet.

     

    Navigationsseddel til kreditnota.

     

    Navigationsseddel til oprettelse af kreditnota via rollebi.

     

    Oversigt over de kombinationer, der kan bruges i forbindelse med fakturering i OPUS Debitor