Gå til hovedindhold

Annoncer til kommunesiderne i Albertslund Posten

Det er muligt at få informationsmateriale med i kommunens ugentlige opslag i lokalavisen, Albertslund Posten.

19. aug. 2021

Indhold

    Når du vil have en tekst- eller billedannonce i kommunesiderne i Albertslund Posten, skal du sende en mail med de vedhæftede filer til Amalie Sletting Thykier. Husk at angive, hvilke uger du gerne vil have bragt din annonce.

    På grund af Budgetaftalen for 2025 blev der sparet på udgifterne til at informere i Albertslund Posten i 2025 og frem. Det betyder, at vi fra 2025 ikke har en kommuneside i Albertslund Posten hver uge (minimum 40 gange om året som tidligere). Fra 2025 har vi i den ene uge en helsides kommuneinformation i, den anden uge ingen kommuneinformation i, den tredje uge en halv sides kommuneinformation i og den fjerde uge i måneden ingen kommuneinformation i Albertslund Posten.

    En gang i måneden vil der også være en kulturside med kulturkalenderen for den kommende måned i avisen.

    Nedenfor ses oversigten over udgivelser af Albertslund Posten inkl. kommuneside og tilhørende deadline for materiale:

    Hel/halv side

    Udgivelsesdato Deadline
    Hel 14/1 8/1
    Halv 28/1 22/1
    Hel 11/2 5/2
    Halv 4/3 26/2
    Hel 25/3 19/3
    Halv 15/4 9/4
    Hel 29/4 23/4
    Halv 13/5 7/5
    Hel 27/5 21/5
    Halv 10/6 4/6
    Hel 24/6 18/6
    SOMMERFERIE JULI: SOMMERFERIE JULI: SOMMERFERIE
    Hel 5/8 OBS. 25/6 (mulighed for at få ændringer lavet den 30/7)

     

    Albertslund Posten udkommer om onsdagen. Annoncer skal sendes senest torsdag kl. 10.00 ugen før avisen udkommer. Det vil sige, at hvis du vil have en annonce i kommunesiderne i uge 41, skal du sende den senest torsdag kl. 10.00 i uge 40.

    Vi har én side til rådighed i AP. Derfor vælger vi, hvilke annoncer der skal i alt efter relevans. Du er altså ikke garanteret en plads i kommunesiderne - også selvom du sender inden deadline.

    Hvordan vurderer vi så hvad er mere relevant end andet? Det gør vi bl.a. ud fra hvor mange din annonce henvender sig reelt til. Du tænker muligvis at din annonce er meget relevant for mange - og det er den sikkert også - men det gør din kollega, der også kæmper om pladsen, nok også. Det sker dog ikke særligt ofte, at vi ikke får en annonce med, hvis den bliver sendt i god tid.

    Vi bestræber os på altid at vende tilbage på henvendelser, så man ved, om ens ønske er blevet indfriet eller ej.

    Det er vigtigt, at du får læst korrektur på annoncen, inden du sender den afsted. Sørg for gode og sigende overskrifter, skriv de vigtigste budskaber i begyndelsen af teksten, og henvis gerne til flere informationer på kommunens hjemmeside.

    Det er vigtigt, at annoncerne er modtagerorienterede, og at det visuelle udtryk passer med kommunesiderne. Derfor modtager du feedback på din annonce på baggrund af disse principper. Det er mest hensigtsmæssigt, at du selv ændrer i teksten - men under tidspres ændrer en af kommunikationskonsulenterne teksten, så den lever op til principperne. 

    Sender du din annonce efter deadline, modtager du hverken feedback eller det rettede resultat til godkendelse før den kommer i kommunesiderne.

    Vejledning til at skrive annoncer

    Sidst opdateret: 19. december 2025